Johtavien teollisuusmaiden ryhmä eli G7-maat tapasivat viime viikonloppuna Japanin Hiroshimassa. Mukana olivat Yhdysvaltojen, Britannian, Ranskan, Saksan, Japanin, Kanadan ja Italian johtajat. Myös Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi osallistui kokoukseen. Huippukokoukseen osallistui myös Euroopan unionin eli EU:n johtoa. Lisäksi mukana oli seitsemän maan johtajat, jotka eivät kuulu G7-ryhmään.
G7-maat sanovat, että Kiinan täytyy painostaa Venäjää, jotta Ukrainaan saadaan rauha. G7-maat vaativat, että Venäjä lopettaa sodan ja vetää joukot pois Ukrainasta. Kiina ja Venäjä pitävät tiiviisti yhteyttä. Kiina ei ole tuominnut Venäjän hyökkäystä Ukrainaan.
Yhdysvallat julkisti uuden apupaketin G7-maiden kokouksessa. Yhdysvaltojen uuden apupaketin arvo on 350 miljoonaa euroa. Yhdysvaltojen presidentti Joe Biden sanoi, että Yhdysvallat tukee Ukrainaa myös tulevaisuudessa. Yhdysvallat aikoo auttaa Ukrainaa uudelleenrakentamisessa. Yhdysvallat myös kouluttaa ukrainalaisia sotilaita yhdessä liittolaistensa kanssa.
Yhdysvallat sallii myös sen, että Yhdysvaltojen liittolaiset lähettävät Ukrainaan F16-hävittäjiä. Hävittäjät on valmistettu Yhdysvalloissa. Hollanti ja Tanska lähettävät hävittäjiä ehkä Ukrainaan. Yhdysvaltojen presidentti sanoi, että Ukraina ei käytä hävittäjiä hyökkäykseen Venäjän puolelle.

