Sanna Marin on New Yorkin yliopiston kunniatohtori

Teksti: Petri Kiuttu, lähde HS
Kuva: Lehtikuva / AFP / Timothy A. Clary
Uutinen julkaistu: 19.05.2023

Sanna Marin vihittiin keskiviikkona New Yorkin yliopiston kunniatohtoriksi. Marin puhui kuuluisalla Yankee Stadiumilla kymmenille tuhansille ihmisille.

Sanna Marin vihittiin keskiviikkona New Yorkin yliopiston kunniatohtoriksi. Yliopisto valitsi Marinin myös pitämään pääpuheen. Pääpuhe edusti kaikkia muita palkittuja.

Sanna Marin puhui 30 000 kuulijalle Yankee Stadiumilla eli Yankee-stadionilla. Yankee Stadium on New York Yankees -baseballjoukkueen kotikenttä.

Sanna Marin kannusti puheessaan yhdysvaltalaisia opiskelijoita. Marin puhui myös tasa-arvosta, demokratiasta ja Ukrainan sodasta.

New Yorkin yliopiston perusteluiden mukaan Sanna Marin on noussut nopeasti uuden sukupolven johtajien joukkoon Euroopassa. Marin on puhunut ymmärrettävästi Ukrainan sodasta ja Venäjästä. Hän on puolustanut Natoa. Yliopiston perusteluissa kehuttiin lisäksi Marinin johtamistaitoja koronapandemian aikana.

Kunniatohtorin arvo on korkein huomionosoitus, jonka yliopisto voi myöntää. Kunniatohtorin arvo voidaan myöntää myös henkilölle, jolla ei ole akateemista koulutusta. Sanna Marin on hallintotieteiden maisteri.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)