Hyökkääjä haukkui Zyskowiczia juutalaisuudesta ja Naton kannattamisesta. Tämän jälkeen hyökkääjä uhkasi Zyskowiczin henkeä ja kävi tämän päälle. Hyökkääjä uhkasi työntää Zyskowiczin metron alle.
Vartijat ottivat miehen kiinni, ja poliisi pidätti hänet lauantaina. Miestä epäillään pahoinpitelystä. Pahoinpitelystä epäilty mies on 38-vuotias helsinkiläinen. Hän on saanut myös aiemmin tuomioita pahoinpitelyistä.
Suomessa on ollut harvinaista, että poliitikon kimppuun käydään. Viime vuosina hyökkäykset ovat kuitenkin yleistyneet.
Suomalaiset poliitikot ja Suomen valtion johto tuomitsivat tapahtuneen viime viikonloppuna. Presidentti Sauli Niinistö kirjoitti viestipalvelu Twitterissä, että kyseessä on raukkamainen käytös. Pääministeri Sanna Marin kirjoitti Twitterissä, että teko on hyökkäys demokratiaa kohtaan.
Ben Zyskowicz on ehdokkaana eduskuntavaaleissa. Hän jatkaa vaalikampanjaansa tavalliseen tapaan.
