Kokoomus on suosituin, SDP ja perussuomalaiset tasoissa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde HS
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 22.03.2023

Suomen suosituin puolue on kokoomus. Helsingin Sanomien kyselyssä kokoomuksen kannatus on 20,8 prosenttia.

Kokoomus on yhä Suomen suosituin puolue. Kokoomuksen kannatus on 20,8 prosenttia. Kokoomuksen kannatus on laskenut edelleen hieman.

SDP:n ja perussuomalaisten kannatus on tasan. Molemmat puolueet saivat kyselyssä 19,3 prosentin kannatuksen.

Kyselyn perusteella seuraavaksi suosituimmat puolueet ovat keskusta, vihreät, vasemmistoliitto, RKP, kristillisdemokraatit ja Liike Nyt. Keskustan kannatus on noussut hieman. Vihreät on menettänyt kannatustaan. Vasemmistoliiton, RKP:n, kristillisdemokraattien ja Liike Nytin kannatus on säilynyt samana kuin aiemmin.

Helsingin Sanomat julkaisi eduskuntavaalien kyselyn eli puolueiden kannatusmittauksen tiistaina 21. maaliskuuta.

Eduskuntavaalien vaalipäivä on sunnuntaina 2. huhtikuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)