Kiinan presidentti valitaan kansankongressissa. Kansankongressissa on 3000 jäsentä. Kiinan presidentin valtakausi kestää viisi vuotta kerrallaan.
Xi Jinping valittiin presidentiksi seuraavan viiden vuoden ajaksi. Kaikki kongressin jäsenet äänestivät, että Xi Jinpingin pitäisi jatkaa presidenttinä. Kukaan ei äänestänyt häntä vastaan. Ei ollut myöskään muita ehdokkaita, joita olisi voinut äänestää.
Xi Jinping on ollut presidentti jo 10 vuotta eli kaksi kautta. Xi Jinping on 69-vuotias. Hän on myös Kiinan kommunistisen puolueen pääsihteeri eli puolueen korkein johtaja.
Aiemmin yksi ihminen saattoi olla Kiinan presidentti vain kaksi kautta. Tämä sääntö kuitenkin poistettiin vuonna 2018. Siksi Xi Jinping voitiin nyt valita kolmannelle kaudelle.
– Aiomme vahvistaa armeijaamme. Puolustamme Kiinan itsenäisyyttä, sanoi Xi Jinping kiitospuheessaan.
