Niinistö tapasi Bidenin

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / White House / Cameron Smith
Uutinen julkaistu: 13.03.2023

Presidentti Sauli Niinistö vieraili viime viikolla Yhdysvalloissa. Niinistö tapasi vierailullaan yhdysvaltalaisia senaattoreita ja Yhdysvaltojen presidentin Joe Bidenin.

Presidentti Sauli Niinistön vierailu alkoi torstaina Yhdysvaltojen pääkaupungissa Washingtonissa. Niinistö tapasi Washingtonissa yhdysvaltalasia senaattoreita. Niinistö keskusteli tapaamisissa Euroopan turvallisuustilanteesta ja Suomen Nato-jäsenyydestä. Perjantaina Niinistö vieraili Norfolkin sotilastukikohdassa Virginian osavaltiossa.

Presidentti Niinistö sai myös yllätyskutsun Valkoiseen taloon. Valkoinen talo on Yhdysvaltojen presidentin virka-asunto ja työpaikka Washingtonissa. Niinistö kävi Valkoisessa talossa torstaina.

Yhdysvaltojen presidentti Joe Biden halusi tavata Niinistön ja keskustella tämän kanssa. Tapaaminen järjestettiin presidentti Bidenin pyynnöstä. Presidentit keskustelivat Suomen Nato-jäsenyydestä ja Ukrainan sodasta.

Presidentti Niinistö palasi kotiin viime perjantaina.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)