Yli 160 taitoluistelijaa tulee Espooseen kilpailemaan taitoluistelun EM-mitaleista. 25.–29. tammikuuta järjestetään kahdeksan kilpailua ja suuri loppunäytös.
Kilpailut alkavat keskiviikkona 25.1. Silloin järjestetään kilpailun avajaiset ja lyhyet pariluistelun ja miesten taitoluistelun ohjelmat. Sen jälkeen EM-kisat jatkuvat kaikkina päivinä lauantaihin asti. Sunnuntaina pidetään loppunäytös, jossa parhaat taitoluistelijat näyttävät uudestaan mihin pystyvät.
Neljä suomalaista taitoluistelijaa on mukana kilpailuissa. Jäätanssissa kilpailevat parina Juulia Turkkila ja Matthias Versluis. Turkkila ja Versluis ovat kokenut pari. He ovat menestyneet jo aiemmin. Taitoluistelun GP-kilpailuissa marraskuussa he sijoittuivat kolmansiksi. Myös GP-kilpailut järjestettiin Espoossa. EM-kilpailuissa Turkkila ja Versluis kilpailevat perjantaina ja lauantaina.
Naisten kilpailuun osallistuu Suomen Janna Jyrkinen. Hän kilpailee torstaina ja lauantaina.
Miesten kilpailuissa Suomea edustaa Valtter Virtanen. Hän kilpailee keskiviikkona ja perjantaina.
Suomen entinen taitoluistelutähti Laura Lepistö on myös mukana. Hän ei enää kilpaile, mutta hän selostaa kilpailut tv-katsojille.
Kaikki kilpailut näytetään suorana Ylen TV2-kanavalla ja Areenassa.
