Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio kutsuvat jälleen vieraita itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Vastaanotto järjestetään Presidentinlinnassa Helsingissä.
Itsenäisyyspäivän vastaanotto on järjestetty kutsuvieraille viiimeksi vuonna 2019. Vuonna 2021 juhlia ei järjestetty ollenkaan. Vuonna 2020 juhlat järjestettiin poikkeuksellisesti ilman vieraita. Syynä taukoon oli koronapandemia.
Juhliin kustutaan tänä vuonna 30 prosenttia vähemmän vieraita kuin aiemmin. Linnan juhliin saa kutsun 1 300 ihmistä. Linnaan on kutsuttu esimerkiksi terveydenhuollon ammattilaisia ja ihmisiä, jotka tekevät vapaaehtoistyötä. Veteraaneille ja lotille on oma juhlatilaisuus Presidentinlinnassa joulukuun alussa.
Suomi juhlii itsenäisyyspäivää tiistaina 6. joulukuuta. Suomi täyttää 105 vuotta.

