Roger Federer lopetti pelaamisen

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, tennis.com, Laver Cup
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.10.2022

Tennispelaaja Roger Federer lopetti uransa. Federer on maailman kaikkien aikojen parhaita pelaajia.

Roger Federer on yksi maailman parhaista tennispelaajista. Hän oli ykköspelaaja 237 viikkoa vuodesta 2004 vuoteen 2008. Federer voitti Wimbledonin tenniskilpailun kahdeksan kertaa.

Nyt Federerin ura on ohi. Hän on kärsinyt polvivaivoista. 23. syyskuuta Roger Federer pelasi viimeisen ottelunsa joukkuekilpailussa Laver Cupissa Lontoossa. Koko yleisö hurrasi, kun Federer piti puheen.

– Tämä on juhla. Matkani oli täydellinen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)