Niinistö tapaa Bidenin

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.03.2022

Suomen presidentti Sauli Niinistö tapaa Yhdysvaltojen presidentin Joe Bidenin. Presidentit tapaavat tänään perjantaina Washingtonissa.

Presidentti Sauli Niiinistö ja presidentti Joe Biden tapaavat Washingtonissa. Presidentit tapaavat Valkoisessa talossa. Valkoinen talo on Yhdysvaltojen presidentin virka-asunto. Washington on Yhdysvaltojen pääkaupunki.

Suomen ja Yhdysvaltojen presidentit keskustelevat Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan. Presidentit keskustelevat myös sodan vaikutuksista Eurooppaan ja Suomen ja Yhdysvaltojen yhteistyöstä.

Niinistö tapaa Washingonissa myös muita amerikkalaisia poliitikkoja.

Presidentti Niinistön matka kestää yhden päivän.

Presidentti Niinistö sanoi torstaina, että Suomen ympäristössä tapahtuu nopeita muuutoksia. Niinistö muistutti, että muutoksiin kannattaa suhtautua rauhallisesti.

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan viikko sitten torstaina. Ukrainan sota on jatkunut yhdeksän päivää.

Venäjä haluaa estää sen, että Ukraina liittyy sotilasliitto Natoon. Yli miljoona ihmistä on lähtenyt sotaa pakoon Ukrainasta.

Joe Biden, USA, presidentti
Kuvassa on Yhdysvaltojen eli USA:n presidentti Joe Biden.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)