Newcastle myytiin Saudi-Arabiaan

Teksti: Selkosanomat, lähde IL
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.11.2021

Perinteinen englantilainen jalkapalloseura Newcastle United myytiin lokakuussa Saudi-Arabiaan.

Newcastle pelaa Englannissa korkeimmalla sarjatasolla eli Valioliigassa.

Saudi-Arabian kruununprinssi Mohammed bin Salman osti lokakuussa 80 prosentin enemmistön Newcastlesta. Ostohinta oli 350 miljoonaa euroa.

Monet englantilaiset jalkapalloseurat on myyty ulkomaille viime vuosina. Manchester Cityn omistaa sheikki Mansour bin Zayed al Nahyan. Hän on Arabiemiraateista. Chelsean omistaa venäläinen Roman Abramovitš.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)