NHL:n runkosarja päättyy huhtikuun lopussa. Sen jälkeen alkavat pudotuspelit eli playoffsit. NHL:n uusi mestarijoukkue selviää kesällä 2022. Mestarijoukkue saa palkinnoksi esimerkiksi kuuluisan Stanley Cup -pokaalin.
NHL:n hallitseva mestarijoukkue on Tampa Bay Lightning. Yhteensä liigassa pelaa 32 joukkuetta.
Mukana on myös yksi täysin uusi joukkue Seattle Kraken. Joukkueen kotikaupunki on Seattle. Kaupunki sijaitsee Yhdysvalloissa Washingtonin osavaltiossa.
Pelaajat pääsevät olympialaisiin
Kansainvälinen jääkiekkoliitto eli IIHF vahvisti syyskuussa tiedon, jonka mukaan NHL-pelaajat pääsevät mukaan olympialaisiin. Talviolympialaiset järjestetään ensi vuoden helmikuussa Kiinan pääkaupungissa Pekingissä. NHL-pelaajat eivät olleet mukana vuonna 2018 Pyeongchangin olympialaisissa.
NHL-sarja on tauolla 3.–22. helmikuuta olympialaisten takia. Pekingin olympialaiset järjestetään 4.–20. helmikuuta.
Myös suomalaiset NHL-pelaajat pääsevät mukaan Leijonajoukkueeseen.
NHL-sarja on jääkiekkoliiga, jota pelataan Pohjois-Amerikassa Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Tämä on sarjan 104. kausi.
