Poliisin toiminta herättää keskustelua

Poliisin toiminta herättää keskustelua Poliisin toiminta on herättänyt huolta ja keskustelua tässä kuussa. Tuusulassa poliisi kiilasi mopoilijan ojaan, ja mopoilija loukkaantui. Tampereella poliisi osoitti aseella miestä ja kiroili. Espoossa kehitysvammainen mies kuoli, kun poliisi oli käyttänyt etälamautinta häneen. Poliisiylijohtaja Ilkka Koskimäki sanoo, että poliisin toiminta ei ole onnistunut näissä tilanteissa. … Lue lisää artikkelista

Nuoret mopoilijat ovat pettyneitä poliisiin

Nuoret mopoilijat ovat pettyneitä poliisiin Nuorilla mopoilijoilla oli mopomiitti Tuusulassa 8. elokuuta. Poliisi huomasi, että yksi mopoilija ajoi liian kovaa eikä mopossa ollut rekisterikilpeä. Poliisi ajoi takaa mopoilijaa ja kiilasi mopoilijan ulos tieltä. Mopoilija törmäsi metalliaitaan ja loukkaantui törmäyksessä. Nuoret ovat pettyneitä poliisin toimintaan. Nuorten mielestä poliisin toiminta oli liiallista … Lue lisää artikkelista

Suomesta löytyi sikaruttoa

Suomesta löytyi sikaruttoa Sikaruttoa löytyi kuolleista villisioista Virolahdella. Afrikkalainen sikarutto on vakava tauti, johon sika ja villisika kuolee. Sikarutto ei tartu ihmiseen, mutta se on vakava uhka sikaloille. Ruokavirasto on määrännyt kieltoja Virolahden alueelle. Alueella ei saa esimerkiksi liikkua metsässä eikä marjastaa ja sienestää. Kieltojen tarkoitus on pysäyttää taudin leviäminen … Lue lisää artikkelista

Hallitus riitelee järjestöjen rahoituksesta

Hallitus riitelee järjestöjen rahoituksesta Suomen hallitus vähentää rahaa sosiaali- ja terveysalan järjestöiltä ensi vuonna. Nyt hallitus riitelee niistä perusteista, joilla avustusta myönnetään järjestöille. Ministeri Wille Rydman esitteli jo perusteet, mutta hallitus ei ollut sopinut niistä yhdessä. Kaikki ministerit eivät hyväksy Rydmanin perusteita, vaan haluavat sopia ne yhdessä. Sosiaali- ja terveysalan … Lue lisää artikkelista

Mukavaa juhannusta 2026

Mukavaa juhannusta! Tällä viikolla on juhannus. Monet suomalaiset viettävät juhannusta kesämökillä. Mökillä suomalaiset tykkäävät saunoa. Juhannuksena on tapana saunoa vihdan kanssa. Vihta tuo ihanan koivun tuoksun saunaan. Saunominen vihdan kanssa rentouttaa ja parantaa myös verenkiertoa. Tee itsellesi vihta eli vasta koivunoksista. Upota vihta hetkeksi kylmään veteen ennen saunomista. Kun olet … Lue lisää artikkelista