Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet
Olet tässä:Etusivu 2021 kesäkuu
Hae sivustolta:

Kuukausi: kesäkuu 2021

Hyvää juhannusta

Suomi

23.06.2021
Kuuntele uutinen

Hyvää juhannusta! Kesä on ihanaa aikaa. Kesällä on lämmintä ja valoisaa. Pohjois-Suomessa aurinko paistaa päivällä ja yöllä, siellä on yötön yö. Kesällä kukat kukkivat ja metsämarjat kypsyvät. Juhannus on kesän juhla. Juhannusta vietetään ulkona pihoilla ja kesämökeillä. Hyvää juhannusta!

Jalkapallon EM-kisat alkavat nyt

Urheilu

11.06.2021
Kuuntele uutinen

Jalkapallon EM-kisat alkavat nyt Jalkapallon euroopanmestaruuskisat alkavat tänään 11. kesäkuuta. EM-kisat pelataan useassa eri Euroopan maassa. Suomen maajoukkue eli Huuhkajat pelaa ensimmäistä kertaa EM-kisoissa. Suomen ensimmäinen peli on lauantaina 12. kesäkuuta Tanskaa vastaan. Suomi pelaa seuraavaksi Venäjää ja Belgiaa vastaan.

Suomen jääkiekkojoukkue voitti hopeaa

Urheilu

08.06.2021
Kuuntele uutinen

Suomen jääkiekkojoukkue voitti MM-hopeaa Suomi sijoittui toiseksi eli hopealle jääkiekon maailmanmestaruuskisoissa. Suomen joukkue pelasi erittäin hyvin ja toivoi maailmanmestaruutta. Siksi joukkue oli pettynyt hopeasijaan. Maailmanmestaruuden voitti Kanada. Kolmanneksi eli pronssille tuli Yhdysvallat. Tänä vuonna MM-kisat olivat Riiassa Latviassa. Ensi vuonna MM-kisat ovat Suomessa.

  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2026 Selkosanomat