Tänä keväänä valmistuu 25 000 uutta ylioppilasta. Juhlat järjestetään etänä.
Kuukauden mukaan: toukokuu 2020
sivu 1 / 6 (54 uutista)
Tänään on selkokielen päivä ()
Tänään on kansainvälinen selkokielen päivä. Päivän tarkoitus on nostaa esiin selkokieltä, selkomateriaaleja sekä selkokielen tekijöitä, käyttäjiä ja lukijoita.
Ruotsissa korona leviää laajasti ()
Ruotsi kamppailee koronavirusta vastaan eri tavalla kuin useimmat muut maat. Ruotsissa rajoituksia on vähän, mutta vanhuksia ja muita riskiryhmiä yritetään suojella. Varsinkin Tukholmassa koronavirus on levinnyt laajasti.
Vanhuksia saa nyt tavata ()
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL suosittelee, että yli 70-vuotiaiden luona saa vierailla, jos vierailija on terve. Mutta lähelle ei kannata mennä. Kättelyä ja halaamista pitää välttää.
Korona voi lisätä köyhyyttä Afrikassa ()
Koronavirus on levinnyt myös Afrikkaan. Virus ei ole vielä levinnyt Afrikassa yhtä laajasti kuin Euroopassa. Mutta joka viides afrikkalainen voi saada koronatartunnan. Näin varoittaa Maailman terveysjärjestö WHO.
Koronavirus ei ehkä katoa maailmasta ()
Maailman terveysjärjestö WHO ennustaa, että koronavirus ei katoa maailmasta ehkä koskaan.
Liikenteestä on tullut turvallisempaa ()
Helsingin liikenteessä ei ole kuollut yhtään jalankulkijaa kahteen vuoteen.
Suurin luomusato viime vuonna ()
Vuonna 2019 korjattiin kaikkien aikojen suurin luonnonmukainen sato Suomessa. Sadossa oli melkein 143 miljoonaa kiloa viljaa.
Uusi vesiliikenteen laki ()
Suomessa on 1,2 miljoona vapaa-ajan venettä. Uusi vesiliikennelaki tekee vesiliikenteestä turvallisempaa.
Kalateitä Mustionjoelle ()
Mustionjoella on avattu kaksi uutta kalatietä. Mustionjoki virtaa Uudellamaalla Karjaalla ja Billnäsissä.