Hallitus aikoo leikata julkista taloutta seuraavien neljän vuoden aikana kovalla kädellä. Rankimmin säästöt kohdistuvat sosiaalietuuksiin ja opetukseen.
Kuukauden mukaan: toukokuu 2015
sivu 1 / 4 (35 uutista)
Timo Soinista ulkoministeri ()
Suomen uuteen hallitukseen tulee 14 ministeriä. Hallitus nimitetään perjantaina.
Intiassa on tappavan kuumaa ()
Intiassa on hyvin kuumaa. Lämpötila voi nousta päivällä jopa 50 asteeseen.
Britannia järjestää kansanäänestyksen EU-jäsenyydestä ()
Britanniassa järjestetään kansanäänestys EU-jäsenyydestä. Pääministeri David Cameron lupaa, että äänestys pidetään vuoden 2017 loppuun mennessä.
Rokote ja peittävä vaatetus tehoavat punkkeihin ()
Punkkikausi on alkanut. Vaaralliselta puutiaisaivokuumeelta voi suojautua rokotteen avulla.
Sarvikuonot lisääntyvät Nepalissa ()
Sarvikuonojen määrä kasvaa Nepalissa. Nepalissa on nyt yli 100 sarvikuonoa enemmän kuin neljä vuotta aiemmin.
Yli miljoonalla suomalaisella on eurooppalainen sairaanhoitokortti ()
Jo 1,4 miljoonalla suomalaisella on eurooppalainen sairaanhoitokortti.
Saamelaisilla on muuta väestöä vähemmän syöpää ()
Pohjois- ja inarinsaamelaiset sairastavat syöpää vähemmän kuin muut suomalaiset. Syöpäsairauksilta suojaavat perinteiset elintavat.
Eriparisukat kertovat ihmisten erilaisuudesta ()
Ruotsalainen Downin syndroomayhdistys järjestää tapahtumia, jotka muistuttavat ihmisten erilaisuudesta. Pääosassa ovat eriparisukat.
Ruotsi voitti Euroviisut ()
Ruotsi vei voiton tämänvuotisissa Euroviisuissa. Ruotsia edusti kisoissa Måns Zelmerlöw. Hän esitti kappaleen Heroes, joka sai finaalissa 365 pistettä.