Matti Heikkinen iloitsi sunnuntaina, kun hän voitti miesten 50 kilometrin hiihdon pronssimitalin.

Suomi sai viisi mitalia Lahden MM-hiihdoista

Suomi menestyi hienosti hiihdon MM-kisoissa. Suomi sai kisoista viisi mitalia. Kisat järjestettiin Lahdessa.

Lahden MM-hiihdot päättyivät viime sunnuntaina. Kisat saivat Suomen kannalta iloisen lopun, sillä Matti Heikkinen toi pronssia 50 kilometrin kilpailusta. 50 kilometrin hiihto oli kisojen päätösmatka.

Suomen ainoan kultamitalin toi Iivo Niskanen 15 kilometrin perinteisen hiihtotavan kisasta. Krista Pärmäkoski sai hopeaa. Naisten viestistä ja miesten parisprintistä tuli pronssia.

Suomi menestyi MM-kisoissa hyvin. Suomi on saanut viimeksi yhtä monta mitalia Liberecin MM-kisoista vuonna 2009. Tuolloin Suomi sai kahdeksan mitalia. Edellisistä MM-kisoista Suomi sai vain yhden pronssin.

Norja sai MM-kisoista eniten mitaleita. Toiseksi eniten mitaleita sai Venäjä.

Lahden MM-kisoihin myytiin 180 000 lippua.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.