Kuvassa Lauri Markkanen tekee juuri koria ottelussa Puolaa vastaan. Puolan pelaajat vain ihmettelevät.

Kuvassa Lauri Markkanen tekee juuri koria ottelussa Puolaa vastaan. Puolan pelaajat vain ihmettelevät.

Suomi innostui koripallosta

Suomi pelasi erinomaisesti koripallon Euroopan mestaruuskisoissa.

Suomi tuli toiseksi omassa alkulohkossaan. Joukkue hävisi vain yhden ottelun. Suomi pääsi alkulohkosta jatkoon. Suomi putosi jatkosta lauantaina, kun se hävisi Italialle 70–57.

Suomalaiset innostuivat kisojen aikana koripallosta. Alkulohkon ottelut pelattiin Helsingin Areenassa, joka oli täynnä yleisöä jokaisessa Suomen ottelussa. Koripalloa seurattiin ahkerasti myös televisiosta.

Suomen pelaajat kehuivat kannattajia.

– Oli hieno viikko. Tässä oli koko Suomi mukana, sanoi Tuukka Kotti, yksi Suomen pelaajista.

Markkanen oli Suomen paras

Nuori Lauri Markkanen oli Suomen paras pelaaja. Hän ratkaisi monta ottelua. Markkanen oli koko turnauksen kolmanneksi paras korintekijä. Ulkomaiset lehdet ovat ylistäneet häntä.

Myös joukkuetoverit kehuvat.

– Uskomaton nuori kaveri, sanoi Shawn Huff.

– Huikea poika. Ihan uskomattomalla tasolla, kehui Petteri Koponen.

– Itseluottamus on aika kova, sanoi Markkanen itse.

Hän pelaa seuraavaksi maailman kovimmassa koripallosarjassa Yhdysvaltain NBA:ssa.

EM-kisojen välierät ja loppuottelu pelataan Istanbulissa Turkissa. Loppuottelu on sunnuntaina 17. syyskuuta.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.