Kuvassa ovat Cristiano Ronaldo ja Carli Lloyd. He pitelevät parhaiden jalkapalloilijoiden palkintoja käsissään.

Kuvassa ovat Cristiano Ronaldo ja Carli Lloyd. He pitelevät parhaiden jalkapalloilijoiden palkintoja käsissään.

Ronaldo on maailman paras

Portugalin Cristiano Ronaldo oli vuonna 2016 maailman paras jalkapalloilija.

Ronaldolle vuosi 2016 oli komea. Hän voitti viime keväänä Real Madridin joukkueessa Mestarien liigan. Kesällä Portugali voitti Ronaldon johdolla jalkapallon Euroopan mestaruuden.

– Urani paras vuosi, Ronaldo sanoi.

Kansainvälinen jalkapalloliitto Fifa valitsi vuoden parhaan pelaajan viime viikolla. Valinnassa Ronaldon taakse jäivät ranskalainen Antoine Griezmann ja argentiinalainen Lionel Messi.  Vuoden naispelaaja on yhdysvaltalainen Carli Lloyd.

Vuoden valmentaja on italialainen Claudio Ranieri. Hän valmensi Leicesterin Englannin Valioliigan mestariksi, mikä oli suurin yllätys jalkapallossa viime vuonna.

Lähde STT


Yksi kommentti uutiseen “Ronaldo on maailman paras”

  1. joona7107

    Cristiano Ronaldo on mailman paras pelaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.