Kuvassa kunnostetaan Levin pujottelurinnettä.

Kuvassa kunnostetaan Levin pujottelurinnettä.

Pujottelukausi alkaa Levillä

Ensi viikonloppuna maailman parhaat pujottelijat kilpailevat Suomessa. Maailmancupin ensimmäinen kilpailu pidetään Levillä 11.–12. marraskuuta.

Levillä viikot ennen kilpailua ovat aina jännittäviä. Riittääkö lumi? Tällä kertaa Levillä on valmistauduttu hyvin. Viime talven lunta säästettiin tälle syksylle. Lumitykeillä on tehty uutta lunta.

Naiset kilpailevat lauantaina. Amerikkalainen Mikaela Shiffrin on suosikki. Hän saa on kovan vastuksen Sveitsin Wendy Holdenerilta ja Ruotsin Frida Hansdotterilta.

Miesten kisassa on monta suosikkia. Norjan Henrik Kristoffersen ja Saksan Felix Neurether ovat molemmat erittäin hyviä. Kilpailuun osallistuu seitsemän suomalaista laskijaa. He eivät kuulu suosikeihin.

Suomen parhaat laskijat ovat Marcus Sandell ja Andreas Romar. Heidän parhaita lajejaan ovat syöksylasku, super-G ja suurpujottelu. Sandellilla ja Romarilla on ollut vammoja. Molemmat toivovat, että tämä kausi on parempi kuin edellinen.

Lähteet Levi.fi, HBL, HS


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.