Kuvassa Suomen Leif Borgström (vasemmalla) kamppailee kiekosta Tshekin Kristian Reichelin kanssa.

Kuvassa Suomen Leif Borgström (vasemmalla) kamppailee kiekosta Tshekin Kristian Reichelin kanssa.

Nuorten MM-jääkiekossa iso pettymys

Suomi jäi yhdeksänneksi jääkiekon nuorten MM-kisoissa. Tulos oli iso pettymys, sillä viime vuonna Suomi voitti maailmanmestaruuden.

Suomi voitti viimeisissä otteluissa Latvian kaksi kertaa. Sen ansiosta Suomi säilyi A-sarjassa.

Suomen heikkoa menestystä on ihmetelty laajalti. Joukkue jopa vaihtoi valmentajaa kesken turnauksen. Jussi Ahokas tuli Jukka Rautakorven tilalle, mutta sekään ei auttanut.

Suomen joukkueessa oli monia pelaajia, jotka voittivat maailmanmestaruuden viime vuonna. Joukkueessa ei kuitenkaan ollut niin hyviä pelaajia kuin Patrik Laine, Sebastian Aho tai Jesse Puljujärvi, jotka olivat parhaita pelaajia vuosi sitten.

Pelaajien mielestä Suomen pelitapa oli liian hidas. Jussi Ahokkaan johdolla peli nopeutui, mutta liian myöhään. Pelaajat ehkä jännittivät ja miettivät liikaa, koska odotukset olivat kovia.

Jääkiekon nuorten MM-kisojen loppuottelussa kohtaavat USA ja Kanada. Pronssiottelussa puolestaan kohtaavat Ruotsi ja Venäjä. Suurin yllättäjä oli Tanska, joka oli viides.

Pronssiottelu pelataan torstaina illalla ja loppuottelu perjantaina yöllä Suomen aikaa. Kanada järjesti nuorten alle 20-vuotiaiden MM-kisat tänä vuonna.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.