Kuvassa oleva auto on Toyotan valmistama Avensis. Mirai ei ole vielä myynnissä Suomessa.

Tulevaisuuden auto kulkee ulosteella

Japanilainen autonvalmistaja Toyota alkaa valmistaa autoja, joiden polttoaineena käytetään ihmisen ulostetta.

Suuret autonvalmistajat panostavat erityisesti sähköautoihin. Japanilainen autonvalmistaja Toyota on kuitenkin kehittänyt auton, joka kulkee ihmisen ulosteella.

Toyota on jo aloittanut ihmisen ulosteen jalostamisen polttoaineeksi. Voimalaitos sijaitsee Japanin Fukuokassa. Voimalaitoksessa viemärissä olevasta ihmisen ulosteesta muokataan vetyä. Vetyä voidaan käyttää polttoaineena yhtiön Mirai-autossa. MIraissa on sähkömoottorin lisäksi polttokenno. Toyota Mirai on ollut tuotannossa vuodesta 2014 lähtien.

Toyotan mukaan ihmisen ulosteella toimiva auto on todellinen tulevaisuuden pelastaja. Auto on päästötön. Sen pakoputkesta tulee ainoastaan vesihöyryä.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.