Tiikerin suojelua tehostetaan

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Jeff Foott/WWF
Uutinen julkaistu: 26.03.2013

Koko maailmassa on noin 3 000 luonnossa vapaana elävää tiikeriä.

Nepalissa on alettu laskea maan uhanalaisten bengalintiikereiden määrää. Nepalin ja Intian rajalla on 1 000 kilometrin metsäkeskittymä, jossa elää maailman eniten tiikereitä. Laskenta loppuu kesällä. Maailman luonnonsäätiö WWF:n mukaan luonnossa elää 1 850 bengalintiikeriä. Koko maailmassa on 3 200 luonnossa vapaana elävää tiikeriä.

Myös Venäjä tehostaa siperiantiikerin suojelua. Pian tiikerin ja sen osien kauppa ja hallussapito on laitonta. Tähän saakka vain tiikerin tappaminen on ollut laitonta. Kuvassa salametsästäjien saaliiksi joutuneiden leopardin, python- käärmeen ja tiikerin nahat Nepalissa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)