Kuvassa lautta tulee Suomenlinnasta Helsinkiin. Laivan väylä on sula, joten sieltä nousee pakkasen takia höyryä eli merisavua.

Kuvassa lautta tulee Suomenlinnasta Helsinkiin. Laivan väylä on sula, joten sieltä nousee pakkasen takia höyryä eli merisavua.

Lähipäivinä kovia pakkasia

Kunnon talvi saapui vihdoin Suomeen. Talven uusi pakkasennätys syntyi torstaiyönä.

Tämän talven pakkasennätys on nyt -41,7 astetta. Ennätys mitattiin Muoniossa Lapissa torstaiyönä. Myös Sallassa lämpötila lähenteli yöllä ennätystä. Siellä mitattiin yöllä -41,4 astetta.

Lapissa -30 astetta on nyt ihan tavallinen lämpötila. Muualla maassa pakkasasteet vaihtelevat 18–23 asteen välillä. Kovan tuulen takia pakkanen tuntuu todella kylmältä. Ilmatieteen laitoksen mukaan viikon kylmin yö on torstain ja perjantain välinen yö.

Lauantaina sää lauhtuu, ja sunnuntaina sataa lunta.

Lähde STT


Yksi kommentti uutiseen “Lähipäivinä kovia pakkasia”

  1. jp lintsaaja

    toivottavasti kaikilla on lämmintä yllä että ette palellu ja tule kipeäksi toivottaa: jp lintsaaja

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.