Kokoomuksen kansanedustaja Alexander Stubb valittiin kansainväliseen huippuvirkaan.

Alexander Stubb valittiin Euroopan investointipankin varapääjohtajaksi

Kansanedustaja Alexander Stubb lähtee Euroopan investointipankin varapääjohtajaksi. Stubb on moninkertainen ministeri ja kokoomuksen entinen puheenjohtaja.

Hallitus esittää, että Stubb valitaan kansainväliseen virkatehtävään. Euroopan investointipankki eli EIP sijaitsee Luxemburgissa. Stubb jatkaa tehtävässä Jan Vapaavuoren työtä. Vapaavuori lähti investointipankista kesken kauden, kun hänet valittiin Helsingin pormestariksi.

Stubbista tulee myös rauhanvälitysjärjestö Crisis Management Initiativen eli CMI:n puheenjohtaja. CMI:n nykyinen puheenjohtaja Martti Ahtisaari on esittänyt, että Stubb jatkaisi hänen työtään järjestössä. Stubb aloittaa CMI:n puheenjohtajana marraskuussa.

Stubb on toiminut Suomen ulkoministerinä, Eurooppa- ja ulkomaankauppaministerinä, valtiovarainministerinä ja pääministerinä.

Alexander Stubbin tilalle eduskuntaan nousee Pia Kauma.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.