Paula Vesala muistetaan myös suositusta PMMP-yhtyeestä. Kuva on vuodelta 2016.

Paula Vesala sai palkinnon laulujen sanoituksista

Työväen Sivistysliitto antoi Reino Helismaa -palkinnon Paula Vesalalle. Palkinto annetaan hyvälle sanoittajalle eli laulujen kirjoittajalle.

Paula Vesala on 37-vuotias muusikko. Hän laulaa sekä kirjoittaa ja säveltää musiikkia. Hän on kirjoittanut lauluja itselleen, mutta myös monelle muulle laulajalle.

Vesala sai Reino Helismaa -palkinnon, koska hän osaa kirjoittaa lauluja kaikenlaisiin musiikkityyleihin. Lauluissa hän ottaa kantaa yhteiskunnallisiin aiheisiin, esimerkiksi naisten asemaan.

Vesala on ensimmäinen nainen, joka on saanut palkinnon. Aiemmin palkinnon ovat saaneet esimerkiksi Heikki Salo ja Hector.

Palkinto on nimetty Reino Helismaan mukaan. Helismaa työskenteli musiikin parissa monipuolisesti. Hän kirjoitti esimerkiksi laulun Päivänsäde ja menninkäinen. Helismaa kuoli vuonna 1965.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste