Onko ensi kesänä festareita?

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.02.2021

Kesäfestivaalien eli festareiden järjestelyt ovat käynnissä. Kukaan ei kuitenkaan tiedä, voidaanko niitä järjestää.

Englantilainen Glastonburyn musiikkifestivaali perutaan ensi kesänä jo toisen kerran peräkkäin. Syynä on koronapandemia. Suomessa yksikään festivaali ei ole vielä ilmoittanut peruutuksesta.

Suomalaiset järjestäjät toivovat, että juhlat voidaan pitää. Esimerkiksi Pori Jazz, Ruisrock, Provinssi ja Savonlinnan oopperajuhlat aiotaan järjestää.

Jos koronarajoituksiin tulee tiukennuksia, se vaikuttaa myös kesäfestareihin. Järjestäjät sanovat, että uusista säännöistä pitää tietää viimeistään maaliskuussa.

Maailma kylässä aiotaan järjestää toukokuussa. Maaliskuussa selviää, järjestetäänkö se Helsingin Suvilahdessa vai verkossa.

Lähteet STT, HS

3 kommenttia artikkeliin ”Onko ensi kesänä festareita?”

  1. minun mielestä että jos ei ole fistivailia on parempi se vaikuta että koronan tilantessa on vaikea uskoa että mene hyin tai turvallinen sentakia että tä vuona ilmsn fistivalin on hyvä

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)