Yleisöä Turun Ruisrockissa vuonna 2019.

Onko ensi kesänä festareita?

Kesäfestivaalien eli festareiden järjestelyt ovat käynnissä. Kukaan ei kuitenkaan tiedä, voidaanko niitä järjestää.

Englantilainen Glastonburyn musiikkifestivaali perutaan ensi kesänä jo toisen kerran peräkkäin. Syynä on koronapandemia. Suomessa yksikään festivaali ei ole vielä ilmoittanut peruutuksesta.

Suomalaiset järjestäjät toivovat, että juhlat voidaan pitää. Esimerkiksi Pori Jazz, Ruisrock, Provinssi ja Savonlinnan oopperajuhlat aiotaan järjestää.

Jos koronarajoituksiin tulee tiukennuksia, se vaikuttaa myös kesäfestareihin. Järjestäjät sanovat, että uusista säännöistä pitää tietää viimeistään maaliskuussa.

Maailma kylässä aiotaan järjestää toukokuussa. Maaliskuussa selviää, järjestetäänkö se Helsingin Suvilahdessa vai verkossa.

Lähteet STT, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Onko ensi kesänä festareita?”

  1. Majas

    Kiitos se on hyvä kun sain uutta tietoa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste