Joanna Haartti (Äiti), Santtu Karvonen (Isä) sekä lapset Ella Toivoniemi ja Ranna Omaheimo.

Yllätyselokuva Oscar-ehdokkaana

Suomalainen lyhytelokuva on ehdolla Oscar-palkinnon saajaksi. Ehdokkuus yllätti kaikki, myös tekijät.

Elokuva Pitääkö mun kaikki hoitaa? on seitsemän minuutin mittainen komedia lapsiperheestä, joka lähtee juhliin. Elokuvan on ohjannut Selma Vilhunen. Oscar-ehdokkuus on merkkitapaus suomalaisen elokuvan historiassa.

Suomalainen elokuva on nyt ensimmäistä kertaa ehdokkaana lyhytelokuvien sarjassa.

Elokuvan on tuottanut Elli Toivoniemi ja käsikirjoittanut Kirsikka Saari. Kyseessä on siis uuden ajan komediaelokuva, jonka tekijät ovat naisia. Tekijöiltä voi odottaa tulevaisuudessa hyvää jälkeä myös pitkien elokuvien parissa.

Suomalaisista elokuvista Oscar-ehdokkaana on aiemmin ollut ainoastaan Aki Kaurismäen elokuva Mies vailla menneisyyttä. Se oli Oscar-ehdokkaana vuonna 2003.

86. Oscar-gaala järjestetään Los Angelesissa Hollywoodissa 2. maaliskuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste