Päähenkilö Axel Tott (Christian Arnold oikealla) taistelee merirosvokapteenia (Ville Virtanen) vastaan.

Päähenkilö Axel Tott (Christian Arnold oikealla) taistelee merirosvokapteenia (Ville Virtanen) vastaan.

Yle tarjoaa merirosvoseikkailun

Yle on tehnyt neljä vuotta uutta sarjaa nimeltään Heroes of the Baltic Sea. Se tarkoittaa Itämeren sankareita.

Sarja esitetään joulun ja uudenvuoden välillä. Viisiosainen sarja on sekoitus seikkailuelokuvia ja tositelevisiota.

Tarina perustuu tositarinaan laivasta, joka upposi Itämerellä 1400-luvulla. Kaikki sarjan tapahtumat eivät kuitenkaan ole totta. Neljä nykyajan nuorta saa tehtäväkseen etsiä vihjeitä ja selvittää, mitä laivalle tapahtui.

– Sarja on tarkoitettu pääasiassa 11–14-vuotiaille nuorille, mutta se sopii kaikille, jotka pitävät seikkailusta, sanoo sarjan tuottaja Riikka Takila.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste