Deogracias Masomi esittää elokuvassa suomalaista kaveria Makea. Hän seurustelee Laura Birnin esittämän Iiriksen kanssa.

Deogracias Masomi esittää elokuvassa suomalaista kaveria Makea. Hän seurustelee Laura Birnin esittämän Iiriksen kanssa.

Vuosaaren tummasävyinen tarina

Aku Louhimiehen ohjaama elokuva Vuosaari on kertomus nykypäivän Suomesta.

Aku Louhimiehen ohjaama elokuva Vuosaari on kertomus nykypäivän Suomesta, lähiöstä, rakkaudesta ja vaikeuksista. Vuosaari on Louhimiehen seitsemäs ohjaustyö. Se muistuttaa hänen rankkaa ohjaustyötään Pahaa maata vuodelta 2005. Vuosaaren tarina on tummista sävyistään huolimatta armollisempi. Katsojasta tuntuu, että elokuvan ihmiset löytävän rauhan ja väistävät lopullisen tuhonsa.

Louhimiehen elokuvan kerronta on hienoa. Karkeasti voi todeta, että Suomessa on oikeastaan ainoastaan kaksi erinomaista elokuvaohjaajaa, Louhimies ja Aki Kaurismäki. Näin voi sanoa, vaikka kotimaisia elokuvia tehdään paljon, ja niillä riittää katsojia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste