Vadelmavenepakolainen-elokuvan pääosissa ovat Frida Hallgren, Jonas Karlsson ja Josephine Bornebusch.

Pääosissa ovat Frida Hallgren, Jonas Karlsson ja Josephine Bornebusch.

Vadelmavenepakolainen elokuvaksi

Elokuvateattereihin tulee lokakuun alussa uusi kotimainen elokuva Vadelmavenepakolainen.

Se perustuu Miika Nousiaisen samannimiseen suosittuun romaaniin. Kirjasta on aiemmin tehty myös teatteriversio.

Elokuva kertoo suomalaisesta Mikko Virtasesta, joka tuntee olevansa ruotsalainen mies. Hän vaihtaa nimensä ruotsalaiseksi Mikael Anderssoniksi. Mikko muuttaa Ruotsiin ja yrittää viettää onnellista ruotsalaista elämää, jota hän on toivonut.

Vadelmavenepakolainen on tehty suomalaisten ja ruotsalaisten yhteistyönä. Elokuva palkittiin elokuussa Norjassa elokuva- juhlilla parhaana pohjoismaisena elokuvana.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste