Kuvassa ovat Esko Roine (oikealla) ja Aimo Räsänen. He esiintyvät näytelmässä Mielensäpahoittaja ja poika.

Näytelmän Mielensäpahoittaja ja poika rooleissa esiintyvät Esko Roine (oikealla) ja Aimo Räsänen.

Suosikkinäyttelijä Esko Roine 70 vuotta

Suosittu näyttelijä Esko Roine täytti syyskuun alussa 70 vuotta.

Esko Roine näyttelee yhä. Syntymäpäivänsä kunniaksi hän esiintyy tänä syksynä näytelmässä Mielensäpahoittaja ja poika. Näytelmä perustuu kirjailija Tuomas Kyrön suosittuihin teoksiin. Kyrön haikeaa huumoria pidetään usein syvästi suomalaisena. Esko Roine näyttelee isää, jonka mieli pahoittuu helposti. Hänen aikuinen poikansa on huolissaan isän voinnista ja touhuista. Poikaa näyttelee Aimo Räsänen.

Näytelmä esitetään tämän syksyn aikana Helsingissä Arena-näyttämöllä ja Tampereen Työväenteatterissa.

Syntymäpäivän kunniaksi Esko Roine julkaisi myös muistelma- kirjan. Se kertoo hänestä näyttelijänä, puolisona, veljenä ja isänä. Hänen suvussaan on paljon näyttelijöitä, kuten siskonsa Eila Roine. Esko Roine on näytellyt monissa teattereissa. Hän on tehnyt lukuisia rooleja elokuvissa ja televisiossa. Koko kansan koomikko on myös teatterinjohtaja. Hän on johtanut Tampereen kahta suurta teatteria eli Tampereen Teatteria ja Tampereen Työväenteatteria.

Muistelmakirjassa muut näyttelijät kuvailevat Roinetta näyttelijäksi, jonka kanssa ei ole tylsää. Hän sai teatterialan Elämäntyö-palkinnon vuonna 2010.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste