Saksofonisti Timo Lassy on tunnetuimpia suomalaisia jazzmuusikoita. Lassy esiintyy paljon ulkomailla.

Suomalainen jazz on nyt suosittua

Suomalainen jazzmusiikki on nyt suosittua. Jazzmuusikot esiintyvät maailmalla, ja myös nuoret kuuntelevat jazzia.

Monet ajattelivat vielä muutamia vuosia sitten, että jazz on vanhempien ihmisten taiteellista ja tylsää musiikkia. Nuoret ovat kuitenkin löytäneet jazzin viimeisten parin vuoden aikana. Jazz on rytmikästä musiikkia, joka sopii hyvin myös musiikkiklubeille.

Saksofonisti Timo Lassy ja rumpali Teppo Mäkynen ovat Suomi-jazzin uuden aallon tunnettuja nimiä. Mäkysen yhtye on esiintynyt Presidentinlinnan itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Juuri Mäkynen on toiminut jazzmusiikin ilosanoman levittäjänä.

Jazz on musiikkityyli, jolle on tyypillistä rytmikkyys sekä improvisointi eli vapaamuotoinen sävellyksen tulkinta.

Viapori Jazz Suomenlinnassa 21.–25.8. Esiintyjinä esimerkiksi Emma Salokoski, Aili Ikonen,Verneri Pohjola, Jukka Perko, Severi Pyysalo ja Timo Lassy.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Suomalainen jazz on nyt suosittua”

  1. Juri

    Jatsi on aika lailla monisuuntainen, kuin juurtta… löytyy banaalikin… afroamerikkaisten muusikoiden jazz on minulle in!..

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste