Esa-Pekka Salonen heiluttaa tahtipuikkoa.

Esa-Pekka Salonen on arvostettu kapellimestari. Salonen on 61-vuotias.

Salonen johtaa Ringin

Suomen kansallisoopperassa esitetään neljäosainen Nibelungin sormus.

Nibelungin sormus on suosittu ooppera, jossa on jumalia, kääpiöitä ja jättiläisiä. Se perustuu vanhoihin kansantarinoihin. Saksalainen säveltäjä Richard Wagner teki Nibelungin sormuksen 1800-luvulla.

Nibelungin sormuksen ensimmäinen osa on Reininkulta. Reininkullan orkesteria johtaa kapellimestari Esa-Pekka Salonen. Oopperan ohjaa Anna Kelo.

Reininkullan ensi-ilta on 30.8. Reininkullan kuusi esitystä on loppuunmyyty. Reininkullan voi katsoa Yle Areenasta 7.9.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste