Salonen johtaa Ringin

Teksti: Ella Airaksinen
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.08.2019

Suomen kansallisoopperassa esitetään neljäosainen Nibelungin sormus.

Nibelungin sormus on suosittu ooppera, jossa on jumalia, kääpiöitä ja jättiläisiä. Se perustuu vanhoihin kansantarinoihin. Saksalainen säveltäjä Richard Wagner teki Nibelungin sormuksen 1800-luvulla.

Nibelungin sormuksen ensimmäinen osa on Reininkulta. Reininkullan orkesteria johtaa kapellimestari Esa-Pekka Salonen. Oopperan ohjaa Anna Kelo.

Reininkullan ensi-ilta on 30.8. Reininkullan kuusi esitystä on loppuunmyyty. Reininkullan voi katsoa Yle Areenasta 7.9.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)