Vuoden 2015 Euroviisujen voittaja, Ruotsin Måns Zelmerlöw.

Vuoden 2015 Euroviisujen voittaja, Ruotsin Måns Zelmerlöw.

Ruotsi voitti Euroviisut

Ruotsi vei voiton tämänvuotisissa Euroviisuissa. Ruotsia edusti kisoissa Måns Zelmerlöw. Hän esitti kappaleen Heroes, joka sai finaalissa 365 pistettä.

Zelmerlöw on 28-vuotias ja hän asuu Ruotsissa Lundin kaupungissa. Ruotsi voitti nyt Euroviisut jo kuudennen kerran.

Kakkossijalle tuli Venäjä 303 pisteellä. Venäjän kappaleen A Million Voices lauloi Polina Gagarina.  Venäjä johti ääntenlaskua pitkään, mutta lopulta Ruotsi vei kuitenkin voiton.

Suomen edustaja Pertti Kurikan Nimipäivät -yhtye ei päässyt finaaliin, vaan tippui kisasta ensimmäisessä semifinaalissa. Kuitenkin yleisö antoi yhtyeelle raikuvat aplodit, ja monissa maissa PKN sai hyvin paljon yleisöääniä.

Jos finaalipaikat olisi jaettu pelkkien yleisöäänten perusteella, PKN olisi päässyt jatkoon. Tuomariäänten vuoksi yhtye kuitenkin menetti finaalipaikkansa.

PKN:n basisti Sami Helteen suosikki kisoissa oli Montenegro.

– Loppukilpailussa Montenegro esitti oman kappaleensa todella hyvin. Myös itse finaalishow oli erittäin hieno, kehui Helle.

Bändin laulusolisti Kari Aalto oli asiasta eri mieltä.

– Suoraan sanottuna, koko finaali oli aivan shittii, totesi Aalto lentokentällä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste