Ranuan eläinpuistossa on ollut jääkarhuja vuodesta 1991. Kuvassa Venus.

Ranuan eläinpuistossa on ollut jääkarhuja vuodesta 1991. Kuvassa Venus.

Ranuan jääkarhulla pentu

Ranuan jääkarhu syö lääkettä.

Ranuan eläinpuiston jääkarhuemo Venus synnytti poikasen syksyllä. Venuksella on ollut vaikeuksia poikasten hoidossa. Kaksi aiempaa poikasta kuolivat parissa päivässä aliravitsemukseen.

Venuksen poikasten kuolemien syyksi on paljastunut kilpirauhasen vajaatoiminta. Emolle ei kertynyt tämän takia tarpeeksi vararavintoa.

Ranuan jääkarhuemo on syönyt nyt jo reilun vuoden ajan Thyroxin-lääkettä. Samaa lääkettä annetaan myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville ihmisille.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste