Pokémon Go on tämän kesän villitys

Pokémon Go –mobiilipeli nousi huimaan suosioon myös Suomessa. Poliisi varoittaa jo, että liikenteen turvallisuus on vaarassa.

Pokémon Go –peli julkaistiin heinäkuun alussa eri puolilla maailmaa. Peliä pelataan älypuhelimella.

Pelissä pyydystetään Pokémon-hahmoja. Pelaaja löytää älypuhelimella Pokémon-hahmoja, kun hän liikkuu paikasta toiseen. Puhelin värisee, kun Pokémon-hahmo löytyy. Pokémonit pyydystetään puhelimen kameralla.

Pokémon-peli näyttää kartan pelaajan ympäristöstä.

Pokémon-peli näyttää kartan pelaajan ympäristöstä.

Pelaajat kävelevät pitkiä matkoja, kun he etsivät Pokémon-hahmoja. Jotkut pelaajat kokoontuvat pelaamaan peliä yhdessä.

Pelistä tuli heti hyvin suosittu kaikkialla maailmassa, myös Suomessa.

Vaaratilanteita saattaa syntyä, kun pelaajat kävelevät ympäriinsä. Pelaajat tuijottavat älypuhelinta, jolloin he eivät huomaa esimerkiksi autoja, polkupyöriä tai muita kävelijöitä.

Helsingin poliisi huolestui pelistä.

‑ Pelin pelaaminen on kiellettyä, kun ajaa autoa, sanoo ylikomisario Pekka Höök.

Keskittymisen herpaantuminen saattaa olla kohtalokasta. Maailmalta on jo kuultu uutisia, että jotkut pelaajat ovat joutuneet liikenneonnettomuuteen.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste