Piirroskuvassa on Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Pakina

Korona on laittanut koko Suomen sekaisin. Hallitukselta tulee jatkuvasti uusia ohjeita, rajoituksia ja suosituksia, jotka liittyvät milloin mihinkin.

Suositellaanko rajoituksia vai rajoitetaanko suosituksia?

Tänään mahdollisuuksia rajoitetaan, ja huomenna rajoituksia mahdollistetaan.

Ensin kaikki koululaiset laitettiin etäopetukseen. Sitten osa lapsista palasi lähiopetukseen. Sitten mentiin taas etäopetukseen. Ravintolat ovat vuoroin auki, vuoroin kiinni ja toisinaan niiden aukioloa rajoitetaan.

Uusimaa eristettiin ja sitten eristys lopetettiin. Välillä ulkomaille sai matkustaa, sitten ei saanut. Ja sitten taas saikin matkustaa muutamiin Baltian maihin. Nyt ei taas matkusteta mihinkään, tai ehkä sittenkin matkustetaan.

Rajoituksia voisi helposti keksiä lisääkin. Tässä muutamia ehdotuksia:

Keskiviikkoisin kaupassa saavat käydä vain aidosti kiharatukkaiset. Vartijat testaavat kauppojen ovilla, pyrkiikö sisään myös henkilöitä, joiden kiharat eivät ole aitoja.

Kaupat suljetaan joka tiistai kahdeksikymmeneksi minuutiksi kaikkialla muualla, paitsi Lapualla.

Maanantaisin vain keltaiset autot saavat liikkua Helsingissä. Vantaalle julistetaan jouluun saakka kestävä suklaansyöntikielto.

Eiköhän näillä rajoituksilla korona voiteta viimeistään vuoden loppuun mennessä.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Pakina”

  1. Q

    Pakinat ovat aivan huippuja, mutta en löydä vanhoja. Eikö niitä ole arkistossa vai enkö osaa etsiä?

  2. Markku Juusola

    Hei! Valitettavasti pakinoilla ei ole arkistoa. Idea on niin hyvä, että yritämme sen toteuttaa. Paperilehdistä pakinat löytyvät kyllä. T. Markku J.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste