Piirroskuvassa on Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Pakina

Päiväkodin opettajat maailmanrauhaa turvaamaan

Televisiossa oli kummallinen näytelmä. Kolmevuotias poika huusi, kiukutteli, syytti ja melusi. Hän haukkui kaikki muut lapset ja kehui itseään. Hän lateli suustaan ulos kaikki rumat sanat, jotka tiesi. Poika oli omasta mielestään oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Pojalla oli jo ennestään kaikkea, mitä vain voi toivoa. Silti hän halusi itselleen lisää. Hän halusi kaiken, koska – noh, koska hän vain halusi.

Normaalisti tällaisissa tilanteissa äiti, isä tai päiväkodin työntekijä puuttuvat asiaan. Lapselle pitää opettaa, mikä on sopivaa ja mikä sopimatonta käytöstä.

Yleensä lapsi oppii ja ajan myötä hänestä tulee kunnon kansalainen. Mutta ei tässä tapauksessa.

Tämä rumia puhuva, itsekeskeinen ja valehteleva pikkupoika onkin itse asiassa aikuinen. Ainoastaan hänen käytöksensä on jäänyt ilkeän lapsen tasolle. Ikävä kyllä tällä lapsella on mielettömästi valtaa, koska hän on Yhdysvaltain presidentti Donald Trump.

Jos Donaldilla on huono päivä, koko maailma saa siitä osansa. Pörssikurssit nousevat ja laskevat ja pommit räjähtelevät.

Yhdysvaltojen presidentin virka-asunnossa, Valkoisessa talossa, tarvitaan heti sata päiväkodin opettajaa! Vain he pystyvät pitämään talon asukkaan aisoissa.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Pakina”

  1. Q

    Pakinat ovat aivan huippuja, mutta en löydä vanhoja. Eikö niitä ole arkistossa vai enkö osaa etsiä?

  2. Markku Juusola

    Hei! Valitettavasti pakinoilla ei ole arkistoa. Idea on niin hyvä, että yritämme sen toteuttaa. Paperilehdistä pakinat löytyvät kyllä. T. Markku J.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste