Piirroskuvassa on Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Pakina

Korona on aiheuttanut paljon ongelmia, mutta siitä on ollut myös hyötyä. Se pakotti suuren osan työntekijöistä etätyöhön.

Etätyöstä hyötyvät kaikki 

Etätyö on tuonut mukanaan paljon hyvää. Siksi monet haluaisivat tehdä etätyötä myös tulevaisuudessa.

Silloin heidän ei tarvitsisi asua pääkaupunkiseudulla, jossa asuminen on kallista. Muualta Helsinkiin tulleet voivat muuttaa takaisin omille synnyinseuduilleen. He maksavat veronsa omaan kotikuntaansa, jolloin pienten kuntien talous paranisi.

Myös palvelut lisääntyvät, kun asukasmäärä kasvaa. Asuntokauppa ja rakentaminen elpyvät. Koulujen lakkautukset perutaan, koska kouluihin tulee uusia oppilaita. Paluu omille juurille vahvistaa henkisesti. Koko Suomi palaa asutuksi.

Miten Helsinki hyötyy etyöstä? Liikenneruuhkat ja -päästöt vähenevät. Asuntojen hinnat ja vuokrat laskevat. Pienituloiset voivat ostaa asunnon. Helsingin sosiaalimenot pienenevät ja kaikki säästävät.

Työnantajien ei tarvitse järjestää työntekijöille kalliita työtiloja. Etätyössä olevien työntekijöiden aika säästyy tärkeimpiin asioihin. Työmatkat loppuvat, eikä työntekoon tule jatkuvia keskeytyksiä. Turhat palaverit vähenevät, ja ihmiset voivat työskennellä rytmissä, joka sopii heille parhaiten.

Mutta täytyyhän etätyöstä olla jotain haittaakin! Mietitäänpäs… Hmm, en keksi!

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Pakina”

  1. Q

    Pakinat ovat aivan huippuja, mutta en löydä vanhoja. Eikö niitä ole arkistossa vai enkö osaa etsiä?

  2. Markku Juusola

    Hei! Valitettavasti pakinoilla ei ole arkistoa. Idea on niin hyvä, että yritämme sen toteuttaa. Paperilehdistä pakinat löytyvät kyllä. T. Markku J.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste