Piirroskuvassa on Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Pakina

Kun yksinkertaiset asiat muuttuvat vaikeiksi

Autoni hajosi ja jouduin viemään sen korjaamolle. Sain korjaamolta lainaksi vaihtoauton, jolla ajoimme yhdessä mieheni kanssa kotiin. Mies ajoi. Seuraavana päivänä autoni oli korjattu ja läksin hakemaan sitä.

Ihmettelin vaihtoauton avainta. Se ei näyttänyt avaimelta lainkaan. Jokin outo muovinen mötikkä, jonka keskellä oli nappi. Sitä painamalla ovi sentään aukeni. Mutta miten tällä käynnistetään auto? Tarkastelin hädissäni auton kojelautaa.

Mihin ihmeessä muovinen mötikkä tungetaan? Missään ei näkynyt sen näköistä reikää, johon avain olisi sopinut.

Haa! Muistin, että auton hansikaslokerossa on auton käyttöohjekirja! Tai siis 1500-sivuinen tiiliskivi. Ohjekirjassa ei kuitenkaan ollut sisällysluetteloa. Jouduin käymään jättimäisen opuksen läpi sivu sivulta. Selasin kirjaa viisi tuntia. Siinä kerrottiin valtavasti autoon liittyviä tietoja, paitsi ei sitä, kuinka auto käynnistetään.

Päätin soittaa miehelleni ja kysyä neuvoa. Olin saanut uuden puhelimen, jota käytin nyt ensimmäistä kertaa. Puhelimessa oli tolkuton määrä ominaisuuksia: internetyhteys, kartta, kompassi, kello, pelejä, radio, askelmittari, kalenteri, koodinlukija ja paljon, paljon muuta turhaa. Mutta en löytänyt mistään luurin kuvaa. Lopulta menin pimeään huoneeseen ja pysyin peiton alla loppupäivän.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Pakina”

  1. Q

    Pakinat ovat aivan huippuja, mutta en löydä vanhoja. Eikö niitä ole arkistossa vai enkö osaa etsiä?

  2. Markku Juusola

    Hei! Valitettavasti pakinoilla ei ole arkistoa. Idea on niin hyvä, että yritämme sen toteuttaa. Paperilehdistä pakinat löytyvät kyllä. T. Markku J.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste