Piirroskuvassa on Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Selkosanomien pakinoitsija, Eeva.

Pakina

KIIRE!

Kaikilla on nykyisin kiire. Erityisen kova kiire on työpaikoilla, joissa aikaa ei riitä mihinkään.

Puhelimiin ei vastata, koska täytyy kirjoittaa sähköposteja.

Sähköposteja ei ehdi kirjoittaa, koska täytyy olla kokouksessa. Kokoukseen ei ehdi, koska pitää kiiruhtaa palaveriin.

Palaveriin ei ehdi, koska täytyy olla seminaarissa. Seminaariin ei ehdi, koska täytyy juosta koulutukseen.

Koulutukseen ei ehdi, koska täytyy kirjoittaa raportti. Raporttia ei ehdi kirjoittaa, koska pitää tehdä budjetti. Budjettia ei ehdi tehdä, koska täytyy tehdä hankesuunnitelma.

Hankesuunnitelmaa ei ehdi tehdä, koska rintaa puristaa ja pitää mennä lääkäriin. Lääkärillä on niin paljon potilaita, että hän ei ehdi ottaa kaikkia potilaita vastaan.

Rintaa puristaa entistä kovemmin. Täytyy soittaa ambulanssi. Kaikki ambulanssit ovat hälytysajossa, eikä yksikään niistä ehdi paikalle. Pitää soittaa omaisille.

Pitää ehtiä sanoa jäähyväiset. Kukaan ei vastaa, kaikilla on liian kiire.

Mutta nyt vasta kiire tulikin! Äkkiä rantaan, Tuonelan virran lautta lähtee juuri! Vieläkö siihen ehtii, jos oikein kiirehtii?

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Pakina”

  1. Q

    Pakinat ovat aivan huippuja, mutta en löydä vanhoja. Eikö niitä ole arkistossa vai enkö osaa etsiä?

  2. Markku Juusola

    Hei! Valitettavasti pakinoilla ei ole arkistoa. Idea on niin hyvä, että yritämme sen toteuttaa. Paperilehdistä pakinat löytyvät kyllä. T. Markku J.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste