Kapellimestari Hannu Lintu johtaa Radion Sinfoniaorkesteria.

Orkesterit esittävät syksyllä Sibeliusta

Säveltäjämestari Jean Sibeliuksen 150-vuotisjuhlat jatkuvat syksyn ajan.

Useammankin kaupunginorkesterin ohjelmistossa on Sibeliuksen sinfonioita ja muita orkesteriteoksia.

Radion Sinfoniaorkesteri eli RSO esittää Sibeliusta kotimaassa, ulkomailla ja Ylen kanavilla. Kauden konserteissa kuullaan Sibeliuksen viidennen sinfonian ja viulukonserton alkuperäisversiot. Sibeliuksen syntymäpäivänä 8.12. RSO esiintyy juhlavuoden päätöskonsertissa Hämeenlinnassa. Lisäksi orkesteri esittää Sibeliusta kiertueella Kaukoidässä.

Sibeliuksen kotiorkesteri Helsingin kaupunginorkesteri eli HKO esitti Sibeliusta elokuussa Meksikossa. Marraskuussa orkesterin solistina vierailee viulisti Pekka Kuusisto.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste