Lumikuningatar perustuu tanskalaisen H.C. Andersenin samannimiseen satuun.

Lumikuningatar perustuu tanskalaisen H.C. Andersenin samannimiseen satuun.

Lumikuningatar on talvinen baletti

Kansallisbaletti jatkaa 90-vuotisjuhliaan talvisissa merkeissä. Lumikuningatar sopii joulun aikaan.

Kansallisbaletti jatkaa 90-vuotisjuhliaan talvisissa merkeissä. Baletin taiteellisen johtajan, Kenneth Greven teos Lumikuningatar saa ensi-iltansa tällä viikolla. Lumikuningatar on samalla kantaesitys, eli se nähdään ensimmäistä kertaa.

Koko perheelle sopiva baletti Lumikuningatar perustuu tanskalaisen kirjailijan H.C. Andersenin satuun. Andersen kirjoitti satunsa vuonna 1845.

Greve on sijoittanut teoksen sadan vuoden takaiseen Suomeen. Tarina alkaa Helsingistä ja päätyy Lappiin.

– Toivon, että lapset pääsevät mukaan tarinaan. Aikuiset voisivat katsoa esityksen jälkeen peiliin, ja ehkä nähdä itsensä hiukan uudella tavalla, Greve toteaa.

Tarinan tärkeimpiä asioita ovat rakkaus, viattomuus ja taikavoimat.

Lumikuningatar tulee ensi-iltaan 23.11. Esityksiä 22.12. saakka.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste