Henri Saloniuksen teos Maski voitti Papunetin kuvataidekilpailun

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Henri Salonius
Uutinen julkaistu: 04.05.2021

Papunet järjestää joka vuosi kuvataidekilpailun puhe- ja kehitysvammaisille taiteentekijöille. Tänä vuonna kuvataidekilpailun aiheena oli erikoinen vuosi.

Kuvataidekilpailuun saapui yhteensä 190 teosta.

Koronan aiheuttama poikkeustilanne näkyi merkittävästi kilpailutöiden aiheissa. Kilpailun raadissa olivat valokuvaaja Pekka Elomaa ja Papunetin edustajat.

Raati valitsi kilpailun voittajaksi Henri Saloniuksen teoksen Maski. Muita palkittuja olivat Hanna Laakkosen teos Ukkonen ja Jenni Pitkäsen huovutustyö Jäätelö.

Lisäksi raati valitsi kaikista teoksista yleisöäänestykseen 16 Papunetin piirustusohjelmalla tehtyä työtä. Yleisöäänestyksen voitti Julia Villosen Etäystävyys.

Teosten kuvia julkaistaan Papunetin verkkogalleriassa sekä sosiaalisen median kanavissa.

Pääset katsomaan teoksia verkossa osoitteessa: https://papunet.net/yksikko/kuvataidekilpailu/

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)