Helly Luv syntyi Iranissa ja kasvoi Suomessa. Hän asuu nykyisin Yhdysvalloissa ja Kurdistanissa.

Helly Luv ottaa kantaa

Nuori, 26-vuotias kurdinainen ottaa voimakkaasti kantaa sekä laulujensa sanoituksissa että videoillaan.

Hän on Helly Luv. Matkalla tähtiin. Naisen oikea nimi on Helan Abdulla. Hän päätyi aikoinaan perheensä kanssa turkkilaiselta pakolaisleiriltä Lahteen. Helly Luv alkaa olla kuuma nimi maailmalla. Hän on harvinaisuus viihdebisneksessä, sillä hän ottaa voimakkaasti ja rohkeasti kantaa politiikkaan ja uskontoon.

Nuori nainen kannattaa Kurdistanin itsenäisyyttä. Hän puolustaa myös naisten oikeuksia ja toimii eläinsuojelujärjestöissä. Hän on saanut tappouhkauksia äärijärjestöiltä. Suorapuheista naista ei kuunnella hyvällä alueilla, joita hallitsevat ääriryhmät.

Helly Luvin videota Revolution on ladattu Youtubessa jo miljoonia kertoja. Siinä hän on haalariasuinen, hunnutettu ja konetuliasein varustautunut. Luv lähettää videollaan viestin maailman pelätyimmälle terrorijärjestölle Isisille. Ääri-islamistien lisäksi Helly Luv on suututtanut ainakin vanhoilliset kurdit.

Helly Luv on kertonut, että häntä kiusattiin erittäin pahasti kouluaikoina Lahdessa. Nyt hän tekee ensimmäistä levyään ja kehittelee näyttelijänuraansa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste