Muusikko Heikki Harma eli Hector kuvattiin Helsingissä 2. marraskuuta.

Hector muistelee

Laulaja ja lauluntekijä Hector on yksi Suomi-rockin suurimpia tekijöitä. 70-vuotias Hector on esiintynyt yli 50 vuoden ajan. Nyt Hector muistelee uraansa kirjassa Asfalttihippi.

Muistelmateos Asfalttihippi julkaistiin lokakuussa. Hector muistelee kirjassa mennyttä elämäänsä lapsuudesta 1970-luvun loppuun. Hector kertoo kirjassa lapsuudestaan ja nuoruudestaan Helsingissä ja nousustaan tähdeksi. Vaikeitakaan asioita ei sivuuteta. Kirjan ovat kirjoittaneet yhteistyössä Hector ja Tuuli Kousa. Muistelmateoksen jälkimmäinen osa julkaistaan myöhemmin.

Hectorin ura muusikkona alkoi jo vuonna 1964 rautalankayhtyeessä Les Mirages. Seuraavana vuonna hän julkaisi Palkkasoturi-laulun, josta tuli hitti. Hector on tehnyt parikymmentä studiolevyä. Hänen tunnetuimpia kappaleitaan ovat Lumi teki enkelin eteiseen, Asfalttiprinssi, Mandoliinimies, Kaikki tahtoo rakastaa, Yhtenä iltana ja Kuunnellaan vain taivasta.

Lue lisää Hectorista selkokielellä Selkeää Suomi-rockia -kirjasta.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Hector muistelee”

  1. Marko Kemppainen

    Hector on hyvä laulaja on paras huippu kun se laulaa hyvii se tekee hyvin biitsiä on huippu paras laulaa hyvällä ole hyvää joulua he torille joulua odotusta

  2. Asfalttiprinssi

    Hector on paras