Gösta Sundqvist oli monipuolinen lahjakkuus

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.08.2017

Leevi and the Leavingsin keulakuva Gösta Sundqvist kuuluu Suomi-rockin suuriin hahmoihin. Hän hallitsi sekä hittikappaleiden tekemisen että radio-ohjelmat.

Leevi and the Leavings oli valtavan suosittu yhtye. Bändi ei kuitenkaan esiintynyt elävänä yleisön edessä. Yhtyeen laulaja ja lauluntekijä Gösta Sundqvist pelkäsi, että musiikin taika katoaa lavalla.

Sundqvist kuoli sydänkohtaukseen 14 vuotta sitten. Hän oli vain 46-vuotias. Sundqvist oli Leavingsin sielu. Hän kirjoitti laulut yhtyeen 19 levylle. Sundqvist käsikirjoitti myös suosittua radio-ohjelmaa Koe-eläinpuisto.

Sundqvist on tänä syksynä ajankohtainen. Hänestä julkaistiin elämäkerta, yhtyettä muistellaan konserteissa Tampereella ja Helsingissä ja bändin levyt julkaistaan uudelleen vinyylinä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)