PMMP-yhtyeen Mira ja Paula.

PMMP-yhtyeen Mira ja Paula.

Festivaali, jolla on sanoma

Maailma kylässä -festivaali juhlii monikulttuurisuutta.

Joka vuosi toukokuun viimeisenä viikonloppuna järjestetään Helsingissä ilmaistapahtuma. Se on Suomen merkittävin järjestö-, kehitysyhteistyö ja monikulttuurisuustapahtuma.

Tänä keväänä festivaalilla esitellään aasialaista musiikkia. Esimerkiksi filippiiniläinen jazzlaulaja Charmaine Clamor ja kiinalainen laulaja Hanggai esiintyvät.

Kotimaisista suurista nimistä festivaalilla nähdään Ismo Alanko ja PMMP.

Ihmisoikeudet ovat festivaalin pääteema tänä vuonna. Keskusteluissa käsitellään erityisesti Venäjän ihmisoikeuksia, sananvapautta, ihmiskauppaa ja Kaakkois- ja Itä-Aasian tilannetta.

Ihmisoikeus-teemaa avataan myös kotimaisilla turvapaikanhakijoiden tarinoilla.

Maailma kylässä -festivaalin pääjärjestäjä on Kepa eli Kehitysyhteistyön palvelukeskus. ?

Maailma kylässä Helsingin Kaisaniemen puistossa ja Rautatientorilla 25.–26.5.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste