Peter Franzén, Yusufa Sidibeh ja Laura Birn esittävät elokuvan uusioperhettä.

Peter Franzén, Yusufa Sidibeh ja Laura Birn esittävät elokuvan uusioperhettä.

Elokuva suomalaisesta rasismista

Dome Karukoski teki elokuvan rasismista.

Dome Karukosken Leijonasydän on elokuva tästä ajasta. Se kertoo suomalaisesta rasismista eli muukalaisvihasta. Tarinan päähenkilö on pikkukaupungin uusnatsi Teppo. Häntä esittää Peter Franzén.

Teppo joutuu vaikeuksiin, kun hän rakastuu naiseen, jolla on tummaihoinen poika.

Leijonasydän ei kestä elokuvana loppuun saakka, vaan sortuu sekavaksi. Se ei ole Karukosken paras elokuva, mutta ehkä se on ohjaajan tärkein.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste