Suomessa Dome Karukoski (kuvassa) on tehnyt muiden muassa elokuvat Tom of Finland ja Napapiirin sankarit.

Suomessa Dome Karukoski (kuvassa) on tehnyt muiden muassa elokuvat Tom of Finland ja Napapiirin sankarit.

Elokuva hobittien luojasta

Elokuvasta Tolkien saattaa tulla Dome Karukosken ensimmäinen kansainvälinen menestyselokuva.

Suomalaisen ohjaajan Dome Karukosken elokuva Tolkien kertoo kirjailija J.R.R. Tolkienista, joka kirjoitti Tarun sormusten herrasta ja Hobitin.

Kirjat olivat valtavia menestyksiä. Niistä on tehty myös elokuvia, jotka ovat menestyneet hyvin. Karukosken elokuva kertoo Tolkienin nuoruudesta 1930-luvun Englannissa.

Suomalainen ohjaaja sopii hyvin Tolkien-elokuvan tekijäksi. Suomalaisesta kansanrunoudesta koottu Kalevala oli Tolkienin esikuva, kun hän kirjoitti kirjoja hobittien seikkailuista.

Elokuva Tolkien tulee teattereihin 10. toukokuuta.

Lähteet STT, Iltalehti

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste