Heurekan näyttelyssä on suuria robottidinosauruksia.

Heurekan näyttelyssä on suuria robottidinosauruksia.

Dinot Heurekassa

Heurekassa on nyt isoja dinosauruksia.

Vantaan Heurekan tiedekeskus avasi juuri uuden näyttelyn. Sen nimi on Jättimäiset dinosaurukset. Näyttely kertoo isoista dinosauruksista.

Suurimmat dinosaurukset olivat sauropodeja. Ne olivat jopa 35 metriä pitkä. Näyttelyssä on dinosaurusrobotteja, jotka liikkuvat. Siellä on myös dinosaurusten fossiileja ja luurankoja. Mukana on julkkisdinosaurus: velociraptor, joka oli elokuvassa Jurassic Park.

Useimmat dinosaurukset kuolivat 66 miljoonaa vuotta sitten. Silloin asteroidi syöksyi Maahan. Siitä seurasi pimeä talvi, joka kesti useita vuosia. Dinosaurusnäyttely jatkuu 15.3.2020 asti.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Dinot Heurekassa”

  1. Vierailija

    Näyttelyssä on tarjolla myös selkokieliset tekstit.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste