Dannyn oikea nimi on Ilkka Lipsanen.

Danny pyrkii Euroviisuihin

Veteraanilaulaja Danny osallistuu UMK-laulukilpailuun. UMK:n eli Uuden musiikin kilpailun voittaja edustaa Suomea Eurovision laulukilpailuissa eli Euroviisuissa.

Dannyn laulajanura alkoi jo 1960-luvulla. Danny on 78-vuotias. Hän oli erityisen suosittu 1970- luvulla, jolloin Dannyn kiertueet tekivät historiaa Suomessa.

Danny osallistuu Uuden musiikin kilpailuun laululla Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua.

Dannyn tunnetuimpia lauluja ovat Kuusamo, Kesäkatu, Tuuliviiri ja yhdessä Armi Aavikon kanssa tehty Tahdon olla sulle hyvin hellä.

Uuden musiikin kilpailun finaali eli loppukilpailu on 20. helmikuuta. Suora lähetys esitetään Yle TV2:ssa.

Loppukilpailussa ovat mukana Oskr, Teflon Brothers x Pandora, Danny, Laura, Aksel, Blind Channel ja Ilta.

Euroviisut järjestetään Rotterdamissa ensi toukokuussa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste