Bob Dylan on 75-vuotias. Hän esiintyy yhä ahkerasti. Kuva on konsertista Ranskassa vuonna 2012.

Bob Dylan on 75-vuotias. Hän esiintyy yhä ahkerasti. Kuva on konsertista Ranskassa vuonna 2012.

Bob Dylan saa kirjallisuuden Nobelin

Amerikkalainen lauluntekijä Bob Dylan saa kirjallisuuden Nobelin palkinnon.

Dylanin valinta oli yllätys. Hän on ensimmäinen rock-muusikko, joka saa Nobelin kirjallisuuden palkinnon.

– Dylanin laulut ovat runoutta korville, perusteli Ruotsin Akatemia, joka valitsee kirjallisuuspalkinnon saajan.

Dylan on yksi kaikkien aikojen merkittävimmistä lauluntekijöistä. Hän oli hyvin suosittu varsinkin 1960- ja 1970-luvuilla. Hän vastusti lauluissaan epäoikeudenmukaisuutta, sotaa ja rasismia. Tunnetuimpia lauluja ovat Blowin´ in the Wind, Like a Rolling Stone ja The Times They Are A-Changin’.

Dylan otti sanoituksiinsa vaikutteita monilta amerikkalaisilta runoilijoilta.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste